28.8.06

Mandag. Har han barn?

Tok en annen vei til jobb i dag morges, for det har blitt så mye trafikk den veien jeg har pleid å kjøre. På GPSen så det ut til at denne nye ruta til og med var noen hundre meter kortere, faktisk! Grunnen til at jeg ikke har kjørt denne ruta før, er at jeg må forbi to skoler og en barnehage, og har vel egentlig tenkt at jeg heller vil slippe, og kjøre de hundre meterne ekstra for å unngå unger som skal over veien og skolebusser og hele suppa.

Vel forbi skole nummer to, lå jeg bak to biler som kjørte så utrolig langsomt at jeg holdt på å gå ut av mitt gode skinn! Den første skulle inn på barnehagen som selvfølgelig lå på venstre side, men det var en del trafikk i motgående felt, så den måtte vente en god stund. Det stod dessuten tre biler og ventet på å komme ut fra parkeringsplassen, og de måtte kjøre først før den bilen som hindret oss andre i å komme oss derfra.

Jeg kikket kjapt inn på parkeringsplassen, og tilbake på bilene foran meg. Så slo det meg. Hadde det ikke vært noe kjent med den mannen som stod der inne? Det var da vitterlig politimannen??

Jeg kikket inn der igjen, og jovisst, der stod han med en unge rundt halsen som tydeligvis ikke hadde lyst til å slippe. Av en eller annen grunn kikket jeg på klokken. Kvart på åtte.

Noen tutet på meg, og jeg så at bilen foran meg allerede var kommet et godt stykke videre.

Hadde politimannen unger, altså? Vel, hvorfor ikke? Men han har da vitterlig flørtet med meg et par ganger?

Interessen falt en god del hakk der og da. Jeg kunne ikke fantasere om en familiemann! Nei vet du hva!

Kanskje han bare leverte niesen eller nevøen sin? Eller hjalp en nabo? Han var nok en sånn som gjorde det han kunne for å hjelpe andre. Han virket å være det.

Da jeg kom på jobb, var sjefstispa i harnisk over en rapport jeg ikke hadde levert å fredag. Den skulle vært ferdig til slutten av dagen, men det var jo da Hilde hadde kommet inn på kontoret mitt. Hun var over meg fra det sekundet jeg trådte inn dørene, og det varte hele dagen. Snakket ikke med Hilde, heller.

Kvelden hjemme ble også rolig, for Frode jobbet overtid. Jeg var ganske sliten etter jobb, så jeg la meg tidlig. Sovnet ikke med en gang, for jeg tenkte på morgendagen og gåturen Hilde og jeg skulle ha.

Ingen kommentarer: