2.8.06

Onsdag. At jeg ikke kan holde kjeft!

I dag kom Hilde innom jobb igjen. Hun kom da vi hadde lunsj, og satte seg ned ved den eneste ledige stolen; den ved siden av meg.

Plutselig var jeg ikke sulten lenger, selv om jeg bare hadde spist EN skive med syltetøy! Hun hadde helt vanlige klær på, men på henne var de så fine! Parfymen hennes kledde henne perfekt, og jeg satt og kjente på at jeg ikke hadde gjort mitt beste arbeid på badet i dag. Jeg hadde ikke fått til hverken håret eller sminken, og så i tillegg ventet jeg mensen snart. Oppblåst, med andre ord, og langt tjukkere enn vanlig hvis det overhodet var mulig.

"Hva var navnet ditt igjen?", sa hun og snudde seg mot meg.

Jeg hørte munnen min si navnet mitt, og lurte på når jeg skulle få kontroll over den igjen. Den hadde liksom løpt litt løpsk med meg i det siste, og sånt liker jeg ikke.

"Da er det deg jeg skal jobbe mest sammen med, da jo! Kan jeg få henge litt med deg i noen dager fra mandag av?"

"Jepp, heng i vei, du.", svarte jeg kjekt. Kontrollen var tilbake. "Vi skal ikke ta en tur på by'n på lørdag for å bli kjent litt først, da?", sa jeg, halvt på spøk, halvt for å lette på den trykkede stemningen som var inni meg.

"Jo, det kan vi gjerne. Lørdags kveld klokka halv åtte på Fredericks?"


Så nå skal jeg treffe Hilde på Fredericks på lørdag klokka åtte. Jippi! På en lørdag! En lørdag!! Jeg går da aldri ut på en lørdag, jeg!! Faen, altså!

-----------------

Etter lunsj brukte jeg resten av arbeidsdagen til å finne på en god unnskyldning for å ikke gå.
"Jo, du skjønner, jeg hadde glemt at jeg skulle gi blod akkurat da."
"Atte, katten til naboen er skikkelig syk, og jeg er den eneste som kan passe den mens hun selv er på Kreta."
"Jeg har visst ingen flere penger, jeg, selv om lønning var på tirsdag, og i dag er det torsdag."

Nei, jeg fikk vel bare møte opp og få det overstått. Jeg hadde da hele torsdagen og hele fredagen til å gå og grue meg, og da hadde jeg noe å klage over også! Kanskje det ikke bare er av det onde likevel?

------------------

Da jeg kom hjem i dag hadde Frode laget nachos til middag. Han er så flink til sånt, og det skal jo så lite til! Jeg kunne også se at hadde feid utenfor inngangsdøra OG støvsugd alle gulvene! Som jeg elsker den mannen!!!

På kvelden fikk jeg melding fra mor. Hun lurte på om jeg kunne ringe, for hun stod i ferjekø og kjedet seg. Vi snakket om søsknene mine og om ungene deres og så lurte hun på om ikke jeg og Frode skulle få barn også snart. Jeg sa at tenk om jeg ikke kan få barn, og så driver du og maser og gnir det inn på den måten? Hun sa unnskyld, og så snakket vi om noe annet til ferja kom.

-------------------

Vi kom oss i seng halv elleve, og lå og kosepratet om drømmehuset og hvilke rom vi skulle ha innredet til slik og sånn, og hunden vi skulle få en gang, og hvor glade vi er i hverandre, og så sovnet vi tett omslynget under samme dyne.

Ingen kommentarer: