20.8.06

Søndag. Smerter og vondt og selvmedlidenhet.

Våknet av noen helt grusomme smertelyn gjennom armen da klokka var halv ni i morges. Det føltes som om noen hadde satt den fast i en skrustikke og at de skrudde hardere og hardere igjen.
Frode hadde tydeligvis hørt meg ynke meg i søvne, for da jeg våknet, satt han ved siden av meg med to tabletter og et glass vann. Jeg kunne begynt å gråte av omtanken, men jeg var nok for trøtt.

Oi, det går jammen langsomt å skrive på tastatur med bare en hånd, dette som jeg har skrevet til nå, har tatt meg litt over ti minutter!

Han hjalp meg med morgenstellet, og puttet på meg vide joggebukser og en av hans svære hettegensere og jeg fikk streng beskjed om å ikke gjøre noe som helst i dag.
Det er jo slikt enhver kvinne drømmer om å få høre, men akkurat i dag passet deg meg svært dårlig. Gjør det ikke som regel det?

I dag var jeg nemlig full av virkelyst, rastløs, og hadde ikke det minste lyst til å sitte i ro. Jeg kunne ikke spille xbox, eller hekle, eller bake, eller noe annet gøy. Trodde jeg. Helt til jeg kom på at jeg kunne jo skrive dagboka mi! Her trenger jeg jo bare en hånd!

Ting jeg ikke kan gjøre med en hånd:
  • Spille Xbox
  • Hekle
  • Lage middag
  • Bake
  • Kjøre bil
  • Spille gitar
  • Bytte bleier (hvis vi hadde hatt barn)
  • Kneppe knapper
  • Ta på bh
  • Legge sammen klær (det vil si, det går an, men tar unødvendig lang tid)
  • Klappe i hendene

Det er sikkert mer også, men jeg kommer ikke på mer akkurat nå.

Resten av søndagen gikk med til å se på tv, sove i sofaen, sende sms til Hilde og forsikre henne om at alt er ok mellom oss, og skrive alt dette i dagboken. Phew!

Tror jeg rusler til køys, jeg.

Ingen kommentarer: