3.8.06

Torsdag. Agurkmannen.

Grei dag på jobb, minus et lite sammenstøt med sjefstispa. Hun kommenterte at det ikke passet seg å invitere nyansatte ut på en lørdag før de engang har begynt her. Jeg regnet med at det var av misunnelse, og kjente at jeg begynte å glede meg til lørdag.

----------------

Etter forrige gang jeg så politimannen hadde jeg håpt jeg ikke skulle se ham igjen noe mer. Jeg tenkte jo på ham, og fantaserte og sånt, for det er jo lov? Frode og jeg har snakket om dette, og vi er begge enige i at man ikke er utro om man tenker og fantaserer om noen andre. Og det er godt å vite. At jeg har lov.

Som sagt, jeg håpet at jeg ikke kom til å treffe ham igjen, men da jeg gikk og handlet inn til helgen (litt på forskudd, men likevel) på Mega, tok jeg meg i å se etter ham.
Jeg visste jo at politifolk jobber skift, og bare fordi han var der klokka sånn eller sånn, så betydde ikke det at han kom til å være der hver dag på det samme klokkeslettet.
Da jeg gikk forbi ertesuppeposene rødmet jeg. Da jeg gikk forbi agurkene rødmet jeg også, og tenkte på hvordan politimannen så ut naken. Og i erigert tilstand. Agurkmannen, tenkte jeg plutselig på ham som. Nei, hva var det jeg gikk og tenkte for noe? Stakkars mann! Det skulle han ha visst!
I neste øyeblikk lurte jeg på hvilken agurktype han faktisk var. Den tynne lange, eller den tykke korte? Eller en mellomting? Tynn og kort, eller tykk og lang? Hvilken foretrakk jeg?
Og så rødmet jeg enda mer.

I påleggsdisken skulle jeg ha hønsepålegg med krydder, amerikansk skinke, og såkalt hjemmelaget italiensk salat. Frode var så glad i det.
Jeg kjøpte også to hekto grillede kyllingvinger, for de er så deilig å mumse på! Og så er det ikke snop, og da kan jeg spise det.

Jeg tror jeg må ha kjøpt en del mer enn planlagt, for da jeg skulle betale ble det over tusen kroner! Og grunnen til det var nok at jeg med vilje brukte lang tid der inne i tilfelle noen skulle komme.
Jaja, jeg er nok uforbedrelig, da. Pytt pytt.

-------------------

Da jeg kom hjem hadde Frode kjøpt blomster til meg fordi det var seks måneder siden jeg hadde sluttet å røyke! Tenk at han husket det!!
Vi dro ut til kjøpesenteret og gikk på kafe og kjøpte noen nye bøker og gikk innom en sportsforretning og kjøpte trimsykkel til oss (meg).

Vi la oss halv tolv (altfor sent når vi skal på jobb dagen etter!), og lå og fjollet igjen til klokka ble ett! Det begynner som regel med at en av oss ikke er trett, og så eskalerer det derfra. Den ene sier noe morsomt som den andre begynner å le veldig av, og så klarer vi bare ikke å stoppe! Vi spør hverandre nesten hver gang om vi tror at vi kommer til å holde på sånn om ti år også, når vi er 43 år gamle, og vi tror at vi gjør det.

Sovnet tett omslynget av armene til den deilige mannen Frode.

Ingen kommentarer: