10.8.06

Onsdags kveld. OMG, sier jeg bare...

Jeg satte på Antony and the Johnsons, en gruppe hun aldri hadde hørt før. "You are my sister". Hun ble helt henført, og syntes sangen var nydelig! Det ga oss noe å snakke om til vi hadde fått det første glasset innabords.

Mens hun hørte gjennom resten av sangene, gjorde jeg meg ferdig på kjøkken, og fikk satt nachosen inn i ovnen i fem minutter.

Da jeg kom ut fra kjøkkenet, bærende på formen med nachos, satt hun med tårer i øynene og nupper på armene og erklærte at dette var nå hennes nye favorittgruppe. Så herlig med et menneske som har samme musikksmak som meg, og som også har følelsene litt utenpå! Jeg mener; hvor mange av oss finnes det?

Formen ble raskt bedre etter tredje glass vin, og det var også da moroa begynte. Hun fikk lokket meg til å spille gitar for henne, noe jeg lot meg overtale til særdeles motvillig.
Jeg spilte "En tur rundt i byen" og sang på norsk. Hun sang med. Kunne alle versene.
Hadde Finn Kalvik hørt oss der vi satt og gaulet:
"Og kanskje har du sett henne som alltid går alene
med stritt og skittent hår og med fillete klær.
Hun hilser ikke på deg, verken i solskinn eller gråvær.
Går rundt med en gammel bag, og alt hun eier har hun der.

Så fortell ikke meg at du er ensom
og at solskinn aldri når frem til deg.
Kom ta min hånd og bli med meg på en tur rundt i byen
Så vil du snart forstå at
du tar fullstendig feil"

Hilde lot som om hun hadde mikrofon, og rocket veldig inn i den imaginære dingsen. Jeg var begynt å bli god og full og spilte bare feil. Vi brydde oss ikke så fælt om det.

Så var det tid for alvor.
Jeg fingerspilte "Is there anybody out there", og hun satt og hadde låst blikket sitt på halsen til gitaren. Omtrent der jeg tok grepene.

"Du har ganske tykke fingre, du", kom det plutselig fra henne.

"Ja," spøkte jeg "de er nærmest som skinnfrie pølser fra Gilde.

Hun lo den trillende latteren sin.

"Hvordan kommer du deg hjem i kveld?" lurte jeg på. "trenger du skyss, så kan Frode kjøre deg" tilbød jeg videre.

"Ja, det hadde vært veldig fint, altså!", snøftet hun
"Jeg tror vi kan bli riktig gode venner!" sa hun videre. "Vi er så like og har så lik smak!!"

"Jeg har merket det, ja." sa jeg. "Skulle nesten tro vi var tvillinger eller noe sånt!"

Vi satt i samme sofa nå. I to-seteren. Vi satt inntil hvert vårt armlene, og lyset var dempet. Jeg hadde satt i Van Morrison miksen min, og slo den på igjen etter mitt noe mislykkede gitarspilleforsøk. "Not supposed to break down" var den første sangen.
Hun spurte meg om jeg noen gang hadde tent på noe annet enn menn. Jeg ristet på hodet. Hun hadde det, fortalte hun. Hun hadde hatt jentekjæreste i sin ungdom, og det var en fantastisk opplevelse, sa hun.
Så begynte hun å fortelle veldig detaljert om intime detaljer dem i mellom, hvordan det var å kysse en myk kvinnekropp i motsetning til en hardere mannskropp. Hun fortalte om et par fantastisk myke lepper som hadde utforsket kroppen hennes, og hvordan det føltes når en kvinne "nådde sine høyder", som hun formulerte seg.

Jeg ble helt paff der jeg satt, for hun fortalte veldig levende om dette her. Hadde det vært mer lys på inne, ville hun ha sett at jeg rødmet hele tiden mens hun fortalte.
Jeg ble ganske opphisset av pratet hennes, og tok meg i å lure på hvordan det ville være å kysse henne. Hvordan det ville være å ta på brystene hennes. Og jeg lurte på hvordan det ville være å smake på henne.

Lenger gikk jeg ikke, for jeg ble ganske sjokkert av meg selv! Satt jeg virkelig der og hadde lyst på Hilde? Ja, det hadde jeg!

Panisk begynte jeg å fortelle om hvordan jeg møtte Frode, og brøt dermed opp "øyeblikket".

Klokka hadde blitt sent, og det så hun også. Jeg sendte melding til Frode der jeg spurte om han orket å kjøre Hilde hjem.
Fikk svar der han spurte om ikke hun bare kunne overnatte hos oss.
Sendte melding i retur om at hun ikke kunne det, for hun hadde ikke tingene sine her.
Han svarte at han fikk vel kjøre henne, da.

Han var hjemme ti minutter senere, kjørte Hilde hjem, og da han kom tilbake, gikk vi og la oss. Selv om det var blitt veldig sent, og begge skulle på jobb dagen etter, klarte jeg å overtale ham (selv om det ikke var så skrekkelig vanskelig) til å ha sex med meg. Vi elsket i over halvannen time!

Klokka var nok nærmere halv to da vi endelig la oss for å sove.


Phew, for en kveld!

Ingen kommentarer: