6.8.06

Søndag. FYLLEANGST!!!

FYLLEANGST!!!!!

Jeg våknet halv tolv med intense skjelvetokter. Og fylleangsten fra Helvete tok tak i meg i samme øyeblikk som minne fra kvelden før begynte å poppe opp i hodet mitt.

Hva i huleste var det jeg klarte å lire av meg i går kveld???? Hva i all verden gikk av meg??
Hun begynner på jobb på mandag, og jeg dreit meg så loddrett ut! Jeg skal liksom jobbe med dama, og så har jeg ikke bedre vett??

Oh my Godd, altså!!


------------


Jeg kom meg omsider ut av senga, og måtte spurte til badet for å spy. Det var ingen som satt og holdt håret mitt vekke fra skåla eller ga meg en kald klut til panna, for Frode hadde tatt seg en tur ut. Jeg hadde sett en lapp et sted på gulvet der jeg hadde registrert ordene "God morgen" og "stikker" og "tur ut".
Like greit, for jeg var ikke særlig til selskap denne søndags formiddagen. Ikke i det hele tatt.

Da magen var tom og jeg hadde klart å karre meg ut på sofaen sammen med bøtte og kald klut, måtte jeg sjekke mobilen. Der lå det ikke mindre enn fire meldinger og ventet på meg.
Den ene var fra Inpoc, så den slettet jeg bare.
En var fra Frode om at han ble en stund, for han hadde dratt innom noen kompiser og nå satt de og spilte Halo mot hverandre.
Og to av dem var fra Hilde.

Hjelp!!

"God morgen! Beklager at jeg ble så dårlig i går kveld, jeg tåler visst ikke rødvin og øl sammen. Hadde det skikkelig koselig, hvertfall til jeg ble dårlig. Tusen takk for godt stell! Klm Hilde."

Jaha, da hadde hun hvertfall stått opp.

Den andre lød:
"Jeg skulle til å rydde nå, og ser at du har glemt veska di her. Skal jeg bare ta den med til deg i morgen på jobb, eller kommer du over og henter den?"

Den svarte jeg på med en gang, for hva skulle jeg vel si til kollegaene mine eller sjefstispa om Hilde plutselig kom og leverte min veske til meg på hennes første arbeidsdag? Jeg skulle dra over og hente den, men måtte vente til alkehylen hadde forlatt blodomløpet mitt.

Så sovnet jeg på sofaen og sov der i tre timer. Våknet av at Frode kom og kysset meg på kinnet. Han luktet røyk. Han pleier det når han har vært hos han ene kompisen.
Jeg måtte spy igjen, og selv om Frode kjenner meg ut og inn, så har jeg aldri klart å spy med han i rommet.

Det kom ikke noe opp, så jeg stod og tørrspydde et par omganger før den aller verste kvalmen ga seg.

Frode satt og gliste da jeg kom ut i stua igjen.
"Nå, har du kommet ned på jorda igjen etter i går?" flirte han
"Hva mener du??" stammet jeg og kjente fylleangsten komme tilbake for fullt.
"Neeeeiiiii, hva jeg mener? Vel, du hadde jo en del å si om denne Hilde da jeg kom for å hente deg i natt, da."

Jeg prøvde febrilsk å huske AT han hadde kommet for å hente meg, men kunne ikke for mitt bare liv huske at jeg faktisk hadde satt meg i bilen vår i natt.
Fylleangst ispedd panikk er ikke noen god følelse, det vet alle som har prøvd, og jeg var i ferd med å joine klubben der jeg stod midt på gulvet iført joggebukse og bh.

"Hva sa jeg fornoe, da?", forsøkte jeg med et smil

"Å, du gjentok en DEL ganger hvor deilig denne dama var, og hvor gjerne du skulle sett meg sammen med henne i senga, og at du kunne ligge mellom beina hennes mens jeg tok henne bakfra, eller at dere to kunne holde på mens jeg satt og så på, og at du gledet deg vilt til å jobbe med henne og bli bedre kjent med henne sånn at trekant kanskje kunne bli en mulighet en gang." Han så helt uanfektet ut da han sa dette, og fliret lå fremdeles i munnviken hans. Fy faen som han nøt å pine meg på denne måten!

Jeg på min side, kunne kjenne at fargen forlot ansiktet mitt, og at det gikk fort.
Rommet begynte å snurre, og panikken tok et skikkelig tak i meg.

"Hvis du kødder med meg nå, Frode, så er dette rette tidspunktet å si det på.", sa jeg med gråten i halsen. "Er dette kødd?"

"Selvfølgelig er det kødd, jenta mi! Du sovnet umiddelbart når du kom ut i bilen."

Jeg måtte spy igjen, eller hvertfall tørrspy, og etterpå sendte jeg melding til Hilde om at jeg ikke kom og hentet vesken min likevel fordi jeg var dårlig. Det kom en bli-bedre-melding tilbake.

Resten av dagen spiste jeg bare en porsjon tomatsuppe, og ørten kopper te, og ørten glass vann, og så spilte jeg X-box og på kvelden satte jeg på Dirty Dancing i DVD'en og sovnet på sofaen.

Ingen kommentarer: